Friday, April 1, 2011

Transformation ? But Why ? ? ?

oke .. ena bru blk dari sedikit shopping2 ..
pi pesta buku upin ipin n pi mydin jge tenten ..

sesampainye di TENTEN , ena duk lam kete jep .. ummi parking kete btol2 dpn kdai tu ..
then , dsbbkn ena ad mata , ena trnmpk ler sorg pekerja ni .. pekerja tenten .. ena mcm penah nmpk .. tp x pasti .. ble tilik dan tilik .. upenye kakak tu , (pekerja tu laa) Xf5 sek ena ..
uh .. mmg x cye  pun ad .. dsbbkn ena sedar ena hidup di zaman akhir ni , ena dpt brtenang ..

tp ena x puas ati .. npe kkk tu brlaku satu "transformation?"
huh .. ni mcmm aa .. x malu sek ke?
ayuh kita amek iktibar ..

tgk gmba lu .. bkn nak aibkan dia .. x nmpk muka kan ?
sebagai peringatan ..

di ambil menggunakan handset
nokia =P


....


....


....


....

kenyataan !

adakah anda pun seperti ini ?
mengapa hanya di sekolah bertudung labuh , menutup aurat ..
tapi bile dah terlibat nan dunia luar ?
hancur !

wAHAI muslimat2 sekalian ..
tidakkah kau pernah berfikir ?
untuk apa islam mewajibkan ummat nya menutup aurat ?
adakah ia membebankan kita?
adakah kita rasa dibebani dgn bertudung labuh , bersarung kaki dan menutup aurat ..
fikirlah .. renungkanlah ..
islam agama yang syumul ..
tidak ad sedikit pun kerugian jika kita mematuhi perintah ALLAH..

Kakak2 ku sekalian ..
usah disingkat kan kain yang mu ..
tutupilah hiasan mu ..
seperti y sedia maklum wahai ukhit2 .. kita ini fitnah dunia ..

Allah pernah berfirman dalam al-quran ,
Allah pernah menyuruh para rijal menundukkan pandangan ..
kerana wanita tatkala boleh mnjadi api ..
membakar ar-rijal ..

Walau kita x secantik 'aisya humaira'
cubalah menghiasi dalaman .. rohani kita .. ianya mampu secantik serikandi2 rasul ..
tapi jika melihat akan keadaan kita sekarang .. jauh sekali ukhti2 ku .
diri ini tidak lah sesempurna mereka ..
tapi bkn itu sebab kita mengalah ..
teruskalnlah usaha menjadi muslimah sejati ..

Auratmu bukan utk ditayang ..
bukan untuk dijual ..
tidak mungkin akn terjual ..

tunduklah pandangan ..
niscaya kau adlah muslimah sejati ..

peraturan sekolah adalah peraturan islam ..
bukan peraturan islam adalah peraturan sekolah yang boleh di langgar oleh pelajar masa kini ..

ambillah iktibar ..

tidak malukah anda?
di ambil gambar ..
jadikanlah ini pengajaran ..
jadikanlah ini satu tazkirah ..

sehelai rambut sudah dikira aurat ..
apatah lagi kaki , lengan dll ..

dosa? ye dosa !
Anda tahu ap itu dosa ?
ye ena pasti antum suma tau ..

ya Allah , lindungilah hamba dan sahabat2 serta saudara2 hamba dari melakukan segala maksiat ..
Allahumma amin .. :)'

segala komen di-alu-alukan ..
tetapi .. berfikirlah .. sebelum  mengomen ..

tazkirah ni untuk diri sendiri juga ..
bukan untuk mengaibkan sesapa !

kita saling memperingtkan ..
syukran :)


 jazakumullah :)
binnabil_huda ..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home